Ooit weleens in een dansles gestaan waarvan je hoopte dat deze snel voorbij zou gaan?

Hoe kwam dat?

Rook de partner waar je mee danstte niet erg fris en vergat de docent te wisselen van partner? Was het oersaai omdat de docent alleen maar 1,2,3 – 5,6,7 telde op zo’n manier dat je hem ’s nachts in je bed nog hoorde tellen? Of was de muziekkeuze zo vreemd dat je dacht dat je Salsa probeerde te dansen op een opera nummer?

Er zijn wel honderden manieren om een pijnlijk slechte les te geven. En dat is dan ook wat er in de praktijk te vaak gebeurt. En daar is maar 1 persoon de dupe van;de cursist! Ik zal deze cursist voor het gemak even Jan noemen.

Jan heeft namelijk geen idee. Die hoort al jaren van collega’s, vrienden, familie hoe leuk dansen is en besluit, na het 50ste Facebook bericht over danslessen in zijn tijdslijn, de stoute schoenen aan te trekken en naar zijn 1e dansles te gaan. Jan is (nog) niet bereid om ver te reizen voor zo’n dansles en dus kijkt hij naar de eerste de beste (of de eerste de slechtste) dansschool bij hem de buurt. Jan heeft geen idee.

Stel je nu voor dat zo’n dansles dramatisch slecht wordt gegeven. Is Jan dan in staat om in te schatten hoe dit komt?

notitieblok

Het antwoord is: waarschijnlijk niet. Jan vindt na afloop ‘het dansen’ niet leuk en besluit vanaf dat moment: “Salsa is niet leuk”!

De kans dat Jan ooit nog een dansles binnen stapt is zojuist met 99% afgenomen. De associatie is namelijk gemaakt en daarmee eindigt het Salsa avontuur voor Jan.

Dit bovenstaande verhaal vertel ik je ook op zondag 21 januari as, tijdens de 3 uur durende docententrainingen. Na deze training is overigens geen dansles meer hetzelfde en weet je 100% zeker of het geven van een dansles iets voor jou kan zijn. Oh, en voor alle zekerheid: Cursisten zijn niet op zoek naar de beste dansers! Cursisten zijn op zoek naar mensen die het leuk vinden om hun passie met anderen te delen en om anderen blij te maken.

Over de afgelopen 20 jaar verzamelde ik tijdens iedere les tips om mijn danslessen steeds beter te maken. Letterlijk iedere les schrijf ik op een notitieblok wat er goed gaat en wat er nog beter kan. Deze tips hebben zich inmiddels ontwikkeld tot een uitgebreid lesprogramma, een boekwerk, een website, tientallen blogs, 2 opleidingen en 20 Gouden Tips om een Top Dansles te geven! Je leest het goed: 20 Gouden Tips!!!

Deze belangrijkste 20 Gouden Tips kan je onderaan heel eenvoudig downloaden in een mooi pdf formaat. 

Maar eerst een…..

VRAAG: 

WAT MAAKT VOOR JOU EEN LES “GEWELDIG” IN PLAATS VAN “GOED”? JE MAG MEERDERE COMPONENTEN NOEMEN. 

 

LET OP!

Zondag 21 januari as. organiseren we een 3 uur durende Gratis Docententraining. Deze is bedoeld voor een ieder die les wilt gaan geven, zich afvraagt of dansles geven iets voor hem/haar is en voor diegenen die al les geven. Geloof me: hierna is geen dansles meer hetzelfde! Meld je HIER aan.

 

Stel je de wekelijkse blog op prijs? Deel deze dan op Facebook en andere Social Media waarvoor dank!

X