Vorige week vertelde ik je over de overeenkomsten tussen een duikleraar en een dansdocent. Je kon lezen hoe er in veel branches 3 verschillende groepen klanten zijn en hoe het je zou verbazen hoe vaak je deze 3 groepen in de praktijk tegenkomt.

Nu vind je op onze site heel wat artikelen met zakelijke tips over het runnen van een dansschool en je kan zelfs jaarlijks meedoen aan onze Dance Business Bootcamp waarin je een hele berg aan zakelijke tips leert over het laten groeien van je omzet en je vrije tijd als (toekomstige) dansschool houder.

Wat je deze week gaat leren zou weleens helemaal nieuw voor je kunnen zijn!

Want terwijl het op Facebook inmiddels explodeert van gesponsorde berichten over de beste Facebook Marketing Strategieën valt me daarbij vooral 1 ding op; De meeste praten over tips en strategieën maar vrijwel niemand praat over UITVOERING!

Want leuk dat ze je vertellen WAT er allemaal mogelijk is met Facebook Adds maar zodra je wilt weten HOE, dan moet je toch wel even je portemonnee trekken.

Vandaag niet!

Vandaag deel ik mijn persoonlijke 3 Gouden Facebook Tips met je die Salsaventura letterlijk honderden klanten (geen prospects) per jaar opleveren!

Is er meer? Natuurlijk is er meer! Maar als ik je nu vertel dat, als je alleen als deze 3 tips zou toepassen in je business, dit zomaar 3 tot wel 10 keer zoveel leads voor je zouden kunnen genereren. En nee, dit gaat niet vanzelf. Je ontvangt vandaag een basis. Een andere manier van werken. En het is juist deze manier die heel wat deurtjes voor je opent binnen de mogelijkheden van Facebook Adds.

Om te beginnen nog even terug naar de blog van vorige week.

Daar vertelde Amadeo mij dat hij dit jaar duidelijk minder business heeft. Toen ik hem vroeg of hij Facebook marketing gebruikte vertelde hij mij wat ik al vaker van ondernemers heb gehoord: ‘dat werkt bij mij niet’!

Als het gaat om jouw Ondernemers Mindset dan wil ik je afraden om ooit!!! dit soort zogenaamde waarheden aan jezelf te verkondigen.

Wat is er namelijk mis met deze uitspraak?

Juist, het laat de OORZAAK buitenwegen! 

En wat is de oorzaak dat zijn Facebookmarketing niet werkt? Juist! Hijzelf!

Amadeo was er van overtuigd dat Facebook Marketing in zijn business niet werkt. Nu kan ik mij voorstellen dat Facebook marketing niet altijd werkt. Maar come on; Het gaat hier om een duikschool For God Sake!

Natuurlijk werkt Facebook marketing daar (ook)!

En dus deel ik deze week met jou wat ik ook met Amadeo heb gedeeld (en gedeeltelijk nog ga delen – via video); Mijn persoonlijke 3 stappen voor Facebook Marketing. En het verbaasd me nog altijd hoe weinig ondernemers deze methode gebruiken om hun advertenties te runnen!

Ready?

Stap 1. Gebruik de Power Editor
De wat? Jawel; de Power Editor!

Als je via je menu in Advertentie Beheren komt dan kan je kiezen voor de Power Editor (vaak via de bedrijfsmanager).

De Power Editor in Facebook is een handige tool waarmee je mega snel grote hoeveelheden advertenties kan bouwen. Ja, dat kan ook in Advertentiebeheer maar de Power Editor kan een aantal dingen die het Advertentiebeheer niet (eenvoudig) kan.

Stap 2. De Structuur
Om in Facebook advertenties te kunnen bouwen is het belangrijk dat je de structuur kent die Facebook gebruikt:

1. Campagnes
Hierin staat vooral de naam van de campagne en het totale budget dat je wilt besteden.

2. Advertentiesets
Hier geef je de looptijd en het budget aan voor deze set.
Nu kan je 1 advertentieset onder een campagne aanmaken maar je kan ook meerdere sets aanmaken. Dit hangt af van de diversiteit waarop je de set wilt bouwen.

Een van de onderscheidende factoren van een advertentieset kan bijvoorbeeld de doelgroep zijn.

Deze doelgroep is een belangrijk gegeven. Je kan namelijk filteren op leeftijden, steden, gebieden maar zelfs op interesses!!! Facebook houdt namelijk bij wat je hobby’s/je interesses zijn. En bij deze laatste ligt de sleutel.

Als jij namelijk weet waar jouw doelgroep van houdt dan kan je op die doelgroep adverteren.

Ik herhaal: Als jij weet waar jouw doelgroep van houdt dan kan je op die doelgroep adverteren!!!

Een voorbeeld: Duiken is een avontuurlijke sport. Ik weet zeker dat als je een onderzoek onder duikers zou houden dat ze naast duiken ook andere avontuurlijk hobby’s hebben.

Ik hou bijvoorbeeld van duiken maar ik hou bijvoorbeeld ook van motorrijden. Mijn dochter houdt van duiken en die is ook dol op surfen. En dus kan Amadeo in zijn advertentieset een doelgroep aanmaken voor mensen die zowel van motorrijden als van surfen houden. Nu kan het zijn dat die doelgroepen iets te klein zijn om een advertentie op te activeren. En dus kan je meerdere doelgroepen aangeven.

Maar Facebook gaat verder. Amadeo kan er ook voor kiezen om juist die mensen te benaderen uit de landen die vaak naar Indonesië komen. Hij kan zelfs mensen benaderen die via het internet op zoek zijn naar tickets naar Indonesië of naar hotels in Indonesië. Hoe sterk is het niet om, nadat je net voor tickets hebt gekeken, een advertentie te zien krijgt met: ‘Leer duiken in Indonesië’ of ‘Haal in 4 dagen je duikbrevet in Indonesië’.

Binnen de advertentieset kan je verder:

  • Je budget opgeven
  • De looptijd van je advertenties
  • De tijden waarop je de advertenties wilt tonen
  • De regio waarbinnen je wilt adverteren
  • De leeftijden waarvoor je wilt adverteren
  • Het geslacht (mannen nodig? selecteer alleen de mannen)
  • De interesses aangeven

Door te werken met de Power Editor kan je mega snel series Advertentiesets bouwen en deze laten onderscheiden op doelgroep.

3. Advertenties
Pas bij de advertentie ga je de advertentie zelf maken. Dat gaat bijna vanzelf want je merkt namelijk dat je advertentie tijdens het bouwen/schrijven wordt getoond aan de rechterkant van je scherm.

Nu is er natuurlijk nog veel meer te vertellen maar met het bovenstaande kan je vast je voordeel doen. Gebruikte je de Power Editor al? Dan ben je op de goede weg. Zo niet, dan kan je jezelf  heel veel tijd besparen.

Wil je meer weten over Facebook Marketing, Social Media Strategieën  en Google Adwords? Kom dan naar onze Dance Business Bootcamp in oktober.  

Let op! Als lezer van deze blog kom je in aanmerking voor een korting. Mail naar morry@salsaventura.nl om de kortingscode op te vragen. 

 

Stel je de wekelijkse blog op prijs? Deel deze dan op Facebook en andere Social Media. 

X