We krijgen regelmatig de vraag hoe wij toch steeds weer tot nieuwe ideeën en inspiratie komen voor onze danslessen, bootcamps, feesten en workshops. Want na bijna 18 jaar zijn we nog steeds in staat om onze klanten te blijven verrassen.

Het antwoord op die vraag is vrij eenvoudig. Wij beschikken namelijk over een geheime bron van informatie die ik vandaag bereid ben met je te delen.
Maar voordat ik deze geheime bron aan je bekend maak wil ik eerst het volgende met je delen:
Er zijn in de regel 3 manieren van creatie:
1. Copy – paste
In dit geval is er natuurlijk geen sprake van creatie. Maar, beter goed gestolen dan slecht bedacht. Ook wij gebruiken ideeën van anderen en maken daar geen geheim van. Ik raad je dan ook aan de bron te vermelden als je iets van anderen overneemt. Een mooi voorbeeld is onze Taxi Dancers. Voor ons en voor onze klanten een geheel nieuw concept. Maar wij hebben het niet bedacht. Het was DJ Mauri die mij vertelde wat een succes dit is in Italië. Inmiddels geven wij een hele eigen invulling aan het concept waardoor het ook echt bij ons en onze klanten past. En daarmee creëren we iets ‘nieuws’.
copy_paste
2. Combineer
Door verschillende ideeën, concepten, ervaringen met elkaar te combineren kun je tot geheel nieuwe producten komen. Een hele goede manier om dit te doen is door te brainstormen met een groep mensen. Maar je kan ook nieuwe ideeën opdoen door bijvoorbeeld naar andere bedrijven te kijken en te zien hoe zij bepaalde concepten in de markt zetten en je vervolgens af te vragen hoe jij dit op jouw business kan toepassen.
3. Echte creatie
Volgens sommigen is deze laatste een onbewust proces van nr. 2 maar ik geloof meer in de kracht van echte creatie. Hoe dat precies werkt is niet bekend. Er komen soms geheel nieuwe ideeën tot stand waarvan niets ervoor al bestond. Het zijn vooral de kunstenaars of kunstzinnigen onder ons die met grote regelmaat tot geheel nieuwe concepten komen. Vaak zijn de bedenkers niet degenen die het ook tot een succes in de markt weten te brengen. Daar zijn anderen dan weer beter in.
creatie
En of je nu voor een baas werkt of een eigen onderneming hebt, je hebt vernieuwing nodig om gemotiveerd en geïnspireerd te blijven. Als je namelijk niet vernieuwd sta je stil. en stilstand in de natuur betekent dat het sterft..
Waar haal jij op dit moment je nieuwe ideeën vandaan? Misschien praat je met collega’s, bezoek je weleens een dansles van een collega, een seminar, ga je weleens naar een festival of lees je een boek.  Allemaal prima mogelijkheden om nieuwe inspiratie op te doen.
Maar naast deze mogelijkheden is er een BELANGRIJKER bron van informatie die maar weinig ondernemers gebruiken. Een bron die jou heel nauwkeurig en gedetailleerd kan vertellen wat je moet doen om steeds weer opnieuw te blijven vernieuwen.
Ik zal je niet langer in spanning laten! Die bron is jouw KLANT!
Vorige week vroeg ik je in onze nieuwsbrief om hulp. Ik vertelde je dat wij van plan zijn om een aantal extra cursussen, bootcamps en/of workshops te gaan geven in de komende periode. En ik wilde graag van JOU weten wat voor lessen wij je kunnen aanbieden waar JIJ enthousiast van zou worden.
Nu weet ik niet of jij hebt gereageerd maar mocht je dit wel hebben gedaan dan nogmaals mijn dank. Want uit de grote hoeveelheid reacties kunnen we nu een selectie maken en precies datgene aanbieden waar jij als klant behoefte aan heeft.
Zijn alle ideeën en suggesties die we hebben ontvangen nieuw?
Tuurlijk niet! Maar dat was ook niet de vraag. We vroegen om jouw behoeftes. En dat daar veel nieuwe ideeen tussen zitten is mooi meegenomen. En door alle reacties kunnen we nu niet alleen ons aanbod afstemmen op de behoefte van onze klanten, we komen ook tot nieuwe ideeën en concepten.
Kunnen we alles gebruiken?
Misschien zal je niet iedere behoefte direct vertaalt zien worden naar een workshop of dansles. Maar geloof me, er is geen enkel slecht idee voorbij gekomen. En dus was iedere reactie voor ons van enorme waarde.
Tijdens het Dance Business Seminar geef ik je een aantal extra tools om tot nieuwe inspiratie te komen in je business. Een deel daarvan werk je ter plekke uit en de resultaten zijn altijd verbazingwekkend.
VRAGEN
1. Waarmee kan ik jou verder helpen? Waar heb jij behoefte aan?
2. Als jij 3 blog onderwerpen mocht kiezen? Welke zouden dat dan zijn?
Deel deze blog via je social network!
X